Domača pisarna
11 nasvetov za uspešno delo od doma
Vedno več podjetij svojim sodelavcem ponuja možnost za delo od doma. Tako imenovana domača pisarna pa skriva kar nekaj izzivov. Saj za resnično produktivnost ne zadostuje samo to, da odprete prenosni računalnik. Domače delovno mesto mora biti dobro opremljeno in delovni dan dobro organiziran, da se lahko vzpostavi nov delovni ritem.
Da bo delo med domačimi štirimi stenami potekalo gladko, vam dajemo dragocene nasvete o opremi vašega delovnega mesta, organizaciji delovnega dneva in virtualnem sodelovanju s sodelavci.
To opremo potrebujete v domači pisarni
Najprej si morate urediti mesto, ki vam bo omogočalo delo ob pravilni drži in polni koncentraciji. Če pametno uredite delovno mesto, vam bo lažje preklopiti na pisarniški način. Tudi obraten preklop, iz delovnega v prostočasni način, je tako lažji. Ti štirje nasveti vam bodo pomagali pri obvladovanju izziva - domača pisarna:
1. Poiščite ustrezno mesto za delo
Selitev od kuhinjske mize na kavč in potem v vrtni stol sicer poskrbi za raznolikost, a žal ne za pravo koncentracijo. Potrebno si je urediti prostor, ki bo namenjen izključno delu.
Ločena delovna soba je seveda popolna rešitev, ki pa ni vedno izvedljiva. Večinoma zadostuje že, če uredite ločen prostor. Prostor lahko razdelite s pomočjo rastlin, knjižnih regalov ali predelnih sten, ki poskrbijo za optično delitev na delovni in stanovanjski prostor.
2. Poskrbite, da je prostor dovolj osvetljen
Tako kot v pisarni, je tudi doma pomembno, da je delovni prostor optimalno osvetljen. Najprimernejša je dnevna svetloba, ki pa naj ne bi preveč bleščala. Zavese ali roloji lahko v tem primeru omilijo premočne sončne žarke.
Odsev svetlobe! Pazite na to, da v ekranu ne bo odsevov svetlobe, ki prihaja skozi okno. Saj bodo v tem primeru vaše oči prej utrujene. Zato je najboljše, da postavite vaš ekran pravokotno na okno.
V primeru, da dnevna svetloba ne zadostuje, si pomagajte z namizno svetilko, ki naj ima jakost osvetlitve vsaj 500 luksov. Tukaj boste izvedeli več o pametnih konceptov osvetlitve delovnega prostora.
3. Izberite si udoben pisarniški stol
Tudi v domači pisarni boste večji del dneva preživeli sede. Za udobno delo je ergonomski pisarniški stol, ki bo razbremenil vaš hrbet nepogrešljiv.
Doma imate to možnost, da si ga lahko izberete po svojih željah in se vam ni treba samo sprijazniti s tistim, ki je na voljo v podjetju. To je pomembno, saj je pravi pisarniški stol individualna izbira. Kako izbrati pravi pisarniški stol si lahko preberete tukaj.
4. Potrebno opremo imejte na dosegu roke
Stvari, ki jih potrebujemo za učinkovito in produktivno delo je več, kot si mislimo. To kar je v pisarni samoumevno, lahko doma hitro postane izziv.
Na primer je pomembno, da imate tudi z domačega brezžičnega omrežja dostop do vseh programov in omrežja podjetja. Za videokonference si morate pripraviti slušalke in poskrbeti za to, da je tiskalnik pravilno povezan. Tako boste imeli vedno vse pripravljeno, kar vam bo prihranilo čas in živce.
Tako si pravilno organizirate svoj delovni dan
Ko si pravilno opremite svojo domačo pisarno se vaš produktivni delavnik načeloma lahko začne. A doma nas zna ovirati pomanjkanje delovne rutine in kar nekaj motečih dejavnikov. Sledeči štirje nasveti vam bodo pomagali učinkoviteje organizirati delovni dan doma:
1. Določite delovni čas
V domači pisarni se meje med delovnim in prostim časom hitro zabrišejo. Brez poti do delovnega mesta je včasih težko potegniti ločnico med domom in pisarno.
Da bi se to čim manj dogajalo, vam svetujemo, da si vnaprej določite začetni in končni čas delovnega dneva. Tudi vaše družinske člane obvestite o vašem urniku in jim sporočite, kdaj boste „v službi“, tako bo med delovnim časom manj motečih prekinitev in lahko boste bolj skoncentrirani.
2. Primerno se oblecite
Misel na to, da bi doma cel dan preživeli v pižami ali jutranji halji je mamljiva. A izbira oblačil vpliva na vaše počutje. V domačih, udobnih oblačilih produktivnost običajno ni na vrhuncu.
Seveda vam ni treba za domačo mizo sedeti v poslovni obleki s kravato ali s krilom. Oblecite si udobna poslovna oblačila, ki bi jih tudi sicer oblekli za v pisarno. Tako vas tudi spontana videokonferenca s šefom ne bo spravila v zadrego.
3. Načrtujte odmore
Tudi za delo od doma velja: vzemite si odmor, preden vaša koncentracija pade. Po eni uri koncentriranega dela si vzemite pet do deset minut odmora. Pomembno je, da v tem času ne sedite za mizo. Vstanite in se malo sprehodite po stanovanju, odprite okna in poskrbite za malo svežega zraka.
Ste po kosilu brez energije in motivacije? S kratkim 20 minutnim popoldanskim počitkom, imenovanim „Power-Nap“ boste lažje prebrodili to obdobje in boste lahko polni energije zakorakali v popoldan. Vaš počitek naj ne traja več kot 20 minut, saj boste padli v globok spanec.
4. Preprečite moteče dejavnike
Sodelavec, ki se v pisarni vedno ustavi pri vaši mizi vas zdaj ne bo motil. A na vas prežijo drugi moteči dejavniki. V kuhinji vas čaka umazana posoda, televizija je prižgana in kliče vas zanimiva knjiga, ki je včeraj zvečer niste prebrali do konca.
Da se lahko zares skoncentrirate na delo morate te moteče dejavnike odpraviti. Pametni telefon, tablico in knjige shranjujte izven vašega dosega in če je le mogoče izklopite obvestila.
Kako lahko virtualno sodelujete z vašimi sodelavci
Če vsi sodelavci delajo od doma, je postavljeno vaše sodelovanje pred povsem nove izzive. S sledečimi tremi nasveti bo vaše ekipno delo tudi iz domače pisarne zagotovo uspešno.
1. Uporabljajte orodja za sodelovanje
Ko delate od doma, ne morete preprosto vstati in iti do sosednje pisarne, da bi sodelavca nekaj pomembnega vprašali. Način komunikacije in sodelovanje vaše ekipe morate v obdobju, ko delate od doma, prilagoditi.
Na srečo so na voljo številna orodja, ki omogočajo sodelovanje. Tukaj so naši favoriti:
- Potrebujete le kratko informacijo od sodelavca? Na hitro mu pošljite sporočilo preko orodja Slack.
- Želite sodelavcu nekaj razložiti? Z orodjem Loom naredite videoposnetek o tem, kaj počnete na vašem zaslonu.
- Iščete aktualno različico dokumenta? S pomočjo orodij Google Drive ali Microsoft OneDrive lahko s sodelavci skupaj urejate dokumente.
- Vas zanima, kako je s projektom? S pomočjo programskega orodja za upravljanje projektov, kot sta na primer Trello ali Monday, imate vedno pregled nad vsemi nalogami.
2. Poskrbite za prava pričakovanja
V pisarni je delovni čas jasno urejen: sodelavci imajo običajno malico ob istem času, tisti, ki ni v pisarni, je verjetno na sestanku ali si je pa vzel dopust. Pri delu od doma dosegljivost sodelavcev ni tako jasno opredeljena.
Da ne pride do nezadovoljstva med sodelavci, če se kdaj ne odzovete takoj na njihovo nujno vprašanje, je najboljše že vnaprej jasno določiti delovni čas in dosegljivost. Sporočite sodelavcem, kdaj ste na voljo za pogovore in video konference, kdaj bi radi v miru delali in kdaj vas ni v pisarni. Vaši sodelavci se bodo naučili spoštovati te meje.
3. Načrtujte čas za pogovor ob kavi
Ne podcenjujte pomembnosti teh kratkih srečanj in neformalnih pogovorov med sodelavci. Običajno je to tisto, kar v domači pisarni najbolj pogrešamo. Nekateri se celo počutijo osamljene.
To lahko načrtno preprečujete tako, da zavestno planirate čas za pogovor ob kavi. To je lahko 10-minutni pogovor po telefonu ali kratka video konferenca z najljubšim sodelavcem.
Iščete primerno opremo za vaše domače delovno mesto? Od pisarniških stolov preko ergonomske pisarniške opreme vse do čistil: vse za vašo domačo pisarno najdete tukaj.
Stopite v stik z nami!
Za dodatne informacije smo vam vedno brezplačno na voljo