3 praktična priporočila za dobro organizirano čiščenje pisarne

2024/10/07

Skupaj z zaposlenimi preživite velik del dneva na delovnem mestu. Zato bi moralo biti samoumevno, da je delovno mesto vedno čisto in urejeno. V živahnem delovniku uslužbencev in vodij pa le redko ostane kaj časa, ki bi ga posvetili organiziranju čiščenja pisarne.

Četudi ta tema ni na prvem mestu na seznamu vaših prioritet, pa si jo je vredno natančneje ogledati. So vsa območja optimalno očiščena? Obstaja kaj, kar bi bilo mogoče izboljšati?

V tem prispevku boste izvedeli, zakaj je čisto delovno mesto tako pomembno. Pripravili smo tudi kontrolni seznam za optimalno čiščenje pisarne. Poleg tega vam bomo pojasnili, kdo je pravzaprav odgovoren za čiščenje in kako preprečite spore zaradi čiščenja

Čiščenje pisarne

Zakaj je čiščenje pisarne tako pomembno

Zagotovo imamo vsi radi čisto okolico. Pri delu v podjetju pa poleg tega obstaja še več tehtnih razlogov, zakaj ne smemo zanemariti čiščenja pisarne.

Kako pogosto je treba čistiti posamezna območja?

V pisarni podjetja so številna mesta, ki jih je treba glede na uporabo čistiti različno pogosto in temeljito. Naš kontrolni seznam vam bo pomagal pri izdelavi konkretnega načrta za čiščenje.

Kdo je odgovoren za čiščenje pisarne?

Iznajdljivi podjetniki bi čiščenje najraje prepustili kar zaposlenim, da prihranijo stroške, čeprav to ni vedno dopustno. V Nemčiji na primer sme delodajalec skladno z zakonodajo dodeliti zaposlenim samo enakovredna dela, kot so določena v pogodbi o zaposlitvi.

Tako je v Nemčiji deželno delovno sodišče v Mainzu s sodbo potrdilo, da imajo zaposleni pravico do dela v čistem okolju. Delodajalec ima dolžnost varovati človekove pravice in mora skladno s tem poskrbeti za zdravje zaposlenih. K temu spada tudi, da odpravi vse higienske pomanjkljivosti, ki bi lahko škodovale zdravju.

Za čiščenje podjetja imate kot delodajalec možnost, da sami poprimete za delo, organizirate ekipo za čiščenje ali uporabite profesionalni čistilni servis. Če čiščenje prevzame ustrezno izobraženo osebje, se lahko zanesete, da bodo vsa območja strokovno očiščena.

Tako preprečite spore zaradi čiščenja

Se nihče od zaposlenih ne čuti odgovornega, da pospravi posodo iz pomivalnega stroja? Se kolegi pritožujejo zaradi umazanih kavnih skodelic v umivalniku? Takšni majhni spori na dolgi rok škodujejo motivaciji in vzdušju v podjetju, zato naj vodje oddelkov že v naprej dajo jasna navodila

Dogovorijo naj se, da so zaposleni sami odgovorni za osnovni red v pisarn, še posebej na svoji pisalni mizi. Lažja dela lahko vedno opravijo zaposleni. Na primer, da po koncu delovnika odnesejo umazano posodo v kuhinjo, papir in fascikle pospravijo na ustrezne police in omare ter po koncu srečanj za seboj pustijo urejene konferenčne prostore. 

Pri tem je lahko v pomoč, če izdelate konkreten načrt, v katerem je navedeno, kdo in kdaj je odgovoren za določene naloge pri pospravljanju, na primer pospravljanje posode v pomivalni stroj in iz njega. Da bo načrt pravičen, naj bodo dela enakomerno razdeljena med zaposlenimi.

Upamo, da vam bodo nasveti iz tega prispevka pomagali ustvariti bolj čisto delovno mesto, kjer se bodo vsi zaposleni dobro počutili. Z veseljem vam svetujemo glede ustreznih čistilnih pripomočkov in izdelkov za sanitarije za optimalno čiščenje v podjetju.