3 praktična priporočila za dobro organizirano čiščenje pisarne
Skupaj z zaposlenimi preživite velik del dneva na delovnem mestu. Zato bi moralo biti samoumevno, da je delovno mesto vedno čisto in urejeno. V živahnem delovniku uslužbencev in vodij pa le redko ostane kaj časa, ki bi ga posvetili organiziranju čiščenja pisarne.
Četudi ta tema ni na prvem mestu na seznamu vaših prioritet, pa si jo je vredno natančneje ogledati. So vsa območja optimalno očiščena? Obstaja kaj, kar bi bilo mogoče izboljšati?
V tem prispevku boste izvedeli, zakaj je čisto delovno mesto tako pomembno. Pripravili smo tudi kontrolni seznam za optimalno čiščenje pisarne. Poleg tega vam bomo pojasnili, kdo je pravzaprav odgovoren za čiščenje in kako preprečite spore zaradi čiščenja.
Zakaj je čiščenje pisarne tako pomembno
Zagotovo imamo vsi radi čisto okolico. Pri delu v podjetju pa poleg tega obstaja še več tehtnih razlogov, zakaj ne smemo zanemariti čiščenja pisarne.
Profesionalni videz
Videz pisarniških prostorov je kot vizitka podjetja. Če želite narediti dober vtis kot profesionalen in zaupanja vreden poslovni partner, mora biti ob obisku strank zares vse čisto.
Povečanje storilnosti in dobrega počutja
Nihče ne dela rad v umazani pisarni. Če se zaposleni dobro počutijo na svojem delovnem mestu, bodo bolj motivirani in storilni. Pogoj za to je vsaj osnova čistoča.
Preprečevanje bolezni
Pisarna lahko hitro postane zbirališče povzročiteljev bolezni, ki se širijo po tipkovnicah in kljukah na vratih. Če želite, da v času prehladov ne bo veliko bolniških odsotnosti, morate poskrbeti za redno čiščenje in razkuževanje.
Prihranek stroškov
Četudi morate za čiščenje najprej porabiti nekaj denarja, s tem prihranite dolgoročne stroške. Če opremo in delovne pripomočke redno vzdržujete, bodo dlje ostali v dobrem stanju in vam jih ne bo treba tako hitro zamenjati.
Kako pogosto je treba čistiti posamezna območja?
V pisarni podjetja so številna mesta, ki jih je treba glede na uporabo čistiti različno pogosto in temeljito. Naš kontrolni seznam vam bo pomagal pri izdelavi konkretnega načrta za čiščenje.
Splošno
Za vse prostore velja, da je treba „očistiti“ tudi zrak. Ozračje v delovnem prostoru vpliva na dobro počutje in storilnost zaposlenih. Priporočljivo je krajše intenzivno zračenje od 3 do 10 minut, da se ves zrak v prostoru zamenja s svežim.
Poleg tega načrtujte redno čiščenje ali zamenjavo filtrov klimatskih naprav, sicer se v njih hitro razmnožijo bakterije in spore plesni, ki občutno poslabšajo kakovost zraka.
Pisarniški prostori
Zaposleni v njih preživijo večino dneva, zato je redno čiščenje izredno pomembno.
Enkrat ali večkrat na teden
- Izpraznite koše za smeti
- Obrišite površine. Za to je najbolje uporabiti vlažno krpo za čiščenje in ustrezno čistilo.
- Očistite telefone, tipkovnice in miške. Uporabite razkužilo in krpe iz mikrovlaken. Pazite, da tekočina ne prodre v reže elektronskih naprav.
- Obrišite bele table. Za to je najbolje uporabiti posebno čistilno peno ali čistilne krpe.
- Posesajte preproge. Uporabite posebne sesalnike za mokro in suho sesanje.
- Pomijte gladka tla. S čistilnim vozičkom bo to opravljeno hitro in enostavno.
Enkrat na mesec ali redkeje
- Odstranite madeže na preprogah in le-te globinsko očistite
- Temeljito očistite okna in vrata
- Očistite predelne stene in strop
- Poskrbite za čiščenje zaves
- Obrišite prah z radiatorjev
Jedilnica ali kuhinja
To območje je pogosto sporna točka med zaposlenimi, saj se nihče ne počuti posebej odgovornega za red. Tukaj boste izvedeli, kako lahko to preprečite.
Enkrat ali večkrat na teden
- Izpraznite koše za smeti
- Pomijte posodo
- Z vlažno krpo obrišite površine in tla
- Iz hladilnika odstranite živila s pretečenim rokom uporabe
- Očistite mikrovalovno pečico
Enkrat na mesec ali redkeje
- Odstranite vodni kamen iz aparatov za kavo, grelnikov vode, avtomatov za vodo in pomivalnih strojev ter jih temeljito očistite
- Obrišite hladilnike in jih po potrebi odtalite
Sanitarije
Tukaj je še posebej pomembno, da poskrbite za ustrezno higieno. Odvisno od števila uporabnikov bo nemara treba te prostore čistiti tudi večkrat dnevno.
Enkrat ali večkrat dnevno
- Z vlažno krpo obrišite stranišča, armature in tla ter jih razkužite
- Dopolnite zaloge izdelkov za sanitarije, kot so toaletni papir, milo in papirnate brisače
Zunanja območja in fasada
Zunanje površine posredujejo prvi vtis vašega podjetja, zato jih je treba redno čistiti skladno z vremenskimi pogoji.
Enkrat ali večkrat na teden
- Izpraznite koše za smeti in pepelnike
- Pometite in odstranite odpadlo listje
- Pometite poti in vhode ter odstranite nesnago
Enkrat na mesec ali redkeje
- Očistite predpražnike
- Pokosite zelenice
- Odstranite plevel in odcvetele rože
Enkrat do dvakrat na leto
- Očistite fasado
- Poti operite z visokotlačnim čistilnikom
Delavnice, proizvodnja, skladišča in drugi prostori
Prostori s posebnimi namenom uporabe pogosto potrebujejo tudi posebno čiščenje, ki se razlikuje glede na namen. Velike površine lahko očistimo na primer z visokotlačnimi ali parnimi čistilniki.
Kdo je odgovoren za čiščenje pisarne?
Iznajdljivi podjetniki bi čiščenje najraje prepustili kar zaposlenim, da prihranijo stroške, čeprav to ni vedno dopustno. V Nemčiji na primer sme delodajalec skladno z zakonodajo dodeliti zaposlenim samo enakovredna dela, kot so določena v pogodbi o zaposlitvi.
Tako je v Nemčiji deželno delovno sodišče v Mainzu s sodbo potrdilo, da imajo zaposleni pravico do dela v čistem okolju. Delodajalec ima dolžnost varovati človekove pravice in mora skladno s tem poskrbeti za zdravje zaposlenih. K temu spada tudi, da odpravi vse higienske pomanjkljivosti, ki bi lahko škodovale zdravju.
Za čiščenje podjetja imate kot delodajalec možnost, da sami poprimete za delo, organizirate ekipo za čiščenje ali uporabite profesionalni čistilni servis. Če čiščenje prevzame ustrezno izobraženo osebje, se lahko zanesete, da bodo vsa območja strokovno očiščena.
Tako preprečite spore zaradi čiščenja
Se nihče od zaposlenih ne čuti odgovornega, da pospravi posodo iz pomivalnega stroja? Se kolegi pritožujejo zaradi umazanih kavnih skodelic v umivalniku? Takšni majhni spori na dolgi rok škodujejo motivaciji in vzdušju v podjetju, zato naj vodje oddelkov že v naprej dajo jasna navodila.
Dogovorijo naj se, da so zaposleni sami odgovorni za osnovni red v pisarn, še posebej na svoji pisalni mizi. Lažja dela lahko vedno opravijo zaposleni. Na primer, da po koncu delovnika odnesejo umazano posodo v kuhinjo, papir in fascikle pospravijo na ustrezne police in omare ter po koncu srečanj za seboj pustijo urejene konferenčne prostore.
Pri tem je lahko v pomoč, če izdelate konkreten načrt, v katerem je navedeno, kdo in kdaj je odgovoren za določene naloge pri pospravljanju, na primer pospravljanje posode v pomivalni stroj in iz njega. Da bo načrt pravičen, naj bodo dela enakomerno razdeljena med zaposlenimi.
Upamo, da vam bodo nasveti iz tega prispevka pomagali ustvariti bolj čisto delovno mesto, kjer se bodo vsi zaposleni dobro počutili. Z veseljem vam svetujemo glede ustreznih čistilnih pripomočkov in izdelkov za sanitarije za optimalno čiščenje v podjetju.